Thursday 6 September 2012

Copiii merg la școală, cu trei "i"

1. Substantivul "copíl" are pluralul "copii" - scris cu doi "i"

Ex.: Doi copii se joacă în parc. - doi "i"
                  sau
       Le-am dat unor copii merele mele. / Le-am dat unor copi merele mele.  - e corect cu doi "i"

Când articulăm substantivul, avem "copilul" și "copiii", scris cu trei "i".

Exemplu: Copiii merg la școală.  - trei "i"
                            sau
                Când copiii mici plâng, ei vor mâncare.   - trei "i"


2. Când folosim substantivul "cópie", pluralul este "copii" - tot doi "i"

Exemplu: Am făcut două copii la xerox.   / Am facut doua copi la xerox.    - e corect cu doi "i'
                        sau
                Am la mine câteva copii legalizate ale pașaportului.   - doi "i"

Pluralul articulat al acestui substantiv este "copiile" și NU "copiii".

Exemplu: Am lăsat copiile după diplomă acasă. 

Atenție: forma "copi", cu un singur "i", nu există!


Surse:
- memoria proprie, folderul "e corect"
- DEX '98




No comments:

Post a Comment